Skip links

Wonen in de Waalhoven is een unieke combinatie tussen stad en natuur, rust en cultuur, alleen en lekker samen. Deze harmonieuze samenkomst van ogenschijnlijke tegenstellingen kun je niet zomaar omschrijven. Die moet je voelen. Ervaren.

Daarom ontwikkelden we een unieke campagne die het unieke woongenot van de Waalhoven op onconventionele wijze overbrengt: met een spoken word piece, speciaal ontwikkeld voor de Waalhoven. Dit werd de leidraad van de campagne.

Opdracht

Een opvallende, leadgenererende gebiedsmarketing-campagne voor nieuwbouwproject de Waalhoven: een veelzijdig bouwproject in de uiterwaarden van de Waal. Aan de rand van de stad Nijmegen, en toch midden in de natuur.

Uitdaging

Nieuwbouwproject de Waalhoven niet zomaar laten zien, maar laten ervaren. Zodat de unieke woon-ervaring die ze biedt meteen vanaf de start tot leven komt. Op een moment dat er nog helemaal niks gebouwd is.

Daarbij moest het meteen voelen als hartje Nijmegen, ook al is het aan de andere kant van de Waal. Wat toch wel een mentale grens is voor Nijmegenaren.

Bovendien moesten we uiteenlopende doelgroepen samenbrengen, om grote complexiteit in de campagne – en daar bijhorende hoge kosten – te voorkomen.

Doelstelling

3000 leads in slechts drie weken.

Inzichten

– De Waalhoven biedt een unieke veelzijdigheid: rust en reuring. Stad en natuur. Eigen ruimte en samenkomen.

– Nijmegen is bij uitstek een cultuurstad, vol historie en bruisende creativiteit tegelijk. Cultuur is wat Nijmegen verbindt en dus de ideale manier om de Waalhoven als ‘new city Nijmegen’ echt onderdeel van de stad te maken. Zo wordt de Waalhoven een warm bad voor Nijmegenaren én de velen die zich aangetrokken voelen door deze mooie stad.

Concept

De romantiek van de culturele stadsidentiteit van Nijmegen is doorgetrokken naar de Waalhoven en haar communicatie. Immers, om een ervaring neer te zetten was er meer nodig dan feiten. Je moet het kunnen voelen. Een standaard boodschap over nieuwe huizen wekt geen emotie op. Dus bracht De Combinatie van Factoren de Waalhoven tot leven in een spoken word piece, speciaal geschreven voor de Waalhoven, door woordkunstenaar en campusdichter van de Radboud Universiteit: Lev Avitan. Zijn piece werd de leidraad van de campagne.

Middelen

De visuele stijl werd een logoset die net als de Waalhoven in balans is. Met een been in de stad, en een been in de natuur. Verbonden door de Waal. Een kleurenpalet dat regelrecht uit de uiterwaarden komt. De omgeving waar de Waalhoven komt te staan. En een combinatie van lettertypes die samen het stoere, speelse én romantische karakter van de Waalhoven vertegenwoordigen.

Vervolgens hebben we dit doorvertaald naar een video, website, posters, banners, social video ad, digitale radiospot en OOH. Daarnaast organiseert DCVF in 2022 en 2023 een festival en belevingswandelingen op en om het bouwterrein.

Resultaat

De doelstelling van het behalen van 3000 leads werd binnen drie weken ruim behaald. Goed nieuws voor VanWonen en BPD, die hiermee niet alleen huizen verkopen, maar ook werken aan hun imago als beyond growth ontwikkelaars.

www.nieuwbouw-dewaalhoven.nl

Dit project is onderdeel geweest van mijn werkzaamheden bij activatiebureau De Combinatie van Factoren. Als junior concept creative heb ik gewerkt aan de branding en het concept van de Waalhoven.

www.dcvf.nl